Knelpunt/Oplossing knelpunt

Voorbereiding.
Ik heb gesprekken gevoerd met mijn werkbegeleidster Milou en enkele collega´s over mogelijke knelpunten op Hoef 6 en Fatima.
Een knelpunt binnen de organisatie Fatima is de communicatie, er zijn collega´s die vinden dat de informatie op Fatima moet worden verspreid en niet via een een brief op het huisadres.


De clustermanager vertelde dat stichting Fatima op de hoogte is van dit probleem en kijkt/zoekt naar mogelijke oplossingen. Mogelijke oplossing zijn verspreiding via de mail naar de groepen of het verspreiden via een nieuwsbrief of een combinatie hiervan.



Op Hoef 6 is mijzelf het volgende opgevallen.
Wat betreft veiligheid en communicatie kon ik geen knelpunten vinden.
Op het gebied van begeleiding van cliënten is me wel een  knelpunt opgevallen.
Gesignaleerd knelpunt op de woning Hoef 6:
·   De groepsgids is al een jaar niet meer bijgehouden.

In de groepsgids staat alle informatie betreffende de cliënten op woning Hoef 6, zoals cliënten beschrijving, info over de dagbesteding, telefoonnummers, contactpersonen en wettelijk vertegenwoordigers, medicijngebruik enz.
Vooral als je werkt met onbekende hulpen kunnen hierdoor onduidelijkheden ontstaan tijdens de begeleiding van clienten.
Voorbeelden hiervan zijn afspraken met betrekking tot halen en brengen naar dagbesteding, deze veranderen nogal eens.


Uitvoering.
Ik heb in de team vergadering het knelpunt mbt de groepsgids aangegeven.
Ik ga een plan van aanpak opstellen om het knelpunt op te lossen.
Verder maak ik een plan voor continuering (hoe houden we de gids up to date) van de kwaliteit op dit punt. In mei en juni 2011 ga ik aan dit knelpunt werken.
Door deze uitvoering en het plan voor continuering ervan draag ik bij aan kwaliteitsverbetering binnen Hoef 6.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten